Alleen als je in de afgelopen 12 maanden geen huurverhoging hebt gekregen. En dan alleen binnen de perken van de maximale huurverhoging. Zie bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima! +
De huurverhoging is geregeld in de huurovereenkomst.

Dat is doorgaans eens per jaar. Hoe die huur precies verhoogt wordt staat ook in de huurovereenkomst.

Het wijzigen van de eigenaar veranderd niets aan jouw huurovereenkomst, dus als het de tijd is voor huurverhoging dan mag dat, is die tijd nog niet aangebroken dan mag dat nog niet. Zo simpel is het eigenlijk.

Let op: de huuroverhoging moet voortaan 2 maanden vooraf worden aangekondigd, voor de ingangsdatum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, niet "zomaar"
Als hij zich aan de regels houdt dan wel.

Dit is de belangrijkste:
"De huurverhoging mag dit jaar niet boven de 1,3% liggen."
De rest en hou je bezwaar kan maken staan in de bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hier geen ervarin mee, maar ik weet wel dat in woningbouwcor. de huur mag verhogen als er een nieuwe huurder inkomt. Toevallig stond er in ons infokrantje van de Mitros (grote woningbouwcor.) Uit Utrecht een soort waarschuwing tegen huurverhoging bij woningruil. In de praktijk gebeurt het dus wel.

Succes
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is als het huurhuis van bewoner verandert. De vraagsteller heeft het over de situatie wanneer de woning van eigenaar verandert. Dus als Mitros niet meer de eigenaar van de huurwoning is, maar een andere corporatie.